Въпроси и отговори
С мобилното приложение на ePay.bg може да извършвате и получавате плащания от смарт телефона си, както и да следите баланса по регистрирани карти и микросметки.
Мобилни услуги:
Плащане на битови сметки, вноски по кредити и др.
Изпращане на пари.
Проверка на баланса по Вашите карти и микросметки.
Покупка на стоки и услуги (от Интернет търговци и магазини).
Изпращане на фактури (искане за плащане) и получаване на плащания.
Справка за получени плащания по изпратени от Вас фактури.
Регистрация и достъп:
1. Достъп до приложението.
За да активирате (регистрирате) приложението, е нужно да посочите как ще го ползвате - чрез съществуваща регистрация в ePay.bg или без регистрация, да изберете Вашия 6-цифрен ПИН за достъп.
2. Забравен ПИН за достъп.
ПИН не се съхранява в приложението и не може да се възстанови. Приложението трябва да се активира отново с бутон „Регистрация“ и избор на ПИН за достъп.
3. Как да деактивирам приложението?
Влезте с Вашия ПИН в приложението и от дясното меню изберете „Деактивиране на устройство“.
4. Загубих си телефона, с който ползвах приложението.
Не може да се извърши плащане без да се знае 6-цифрения ПИН код за достъп приложението. Достъпът, включително и всяко плащане, се извършва с въвеждане на 6-цифрения ПИН. Важно е да пазите в тайна този код.
Ако сте регистрирани в ePay.bg, може да деактивирате достъп до приложението след вход с парола и потребителско име във Вашия профил.
Карти и Микросметки
5. С какви карти се ползва приложението?
С всички банкови карти Maestro, Visa, MasterCard, Euroline, AMEX, Diners и Борика, издадени от български банки, микросметки и карти Maestro, Visa, MasterCard, издадени от чуждестранни банки.
6. Как да добавя карта?
За регистрирани клиенти в еPay.bg добавянето на карта се извършва по стандартния начин – на банкомат или чрез 5-цифрен код от банковото извлечение. За клиенти без регистрация в еPay.bg - В меню Платежни инструменти изберете опцията за добавяне (+). Попълнете данните за картата. Извършва се автоматична транзакция с Вашата карта (1.00 лв. - за местна карта, 2.00 лв. (1.00 EUR) - за чужда карта). В данните за транзакцията ePay изпраща 5-цифрен код, който можете да получите в банковото Ви извлечение за плащания с картата. Пример за изпратен от еPay код: "Плащане 1.00 BGN-EPAY-83456/SOFIA ). 83456 - е пример за 5-цифрения код от банковото извлечение. В меню Платежни инструменти натиснете бутон "Непотвърдена" срещу съответната карта и въведете 5-цифрения код. При съвпадение, картата Ви ще бъде проверена и ако бъде одобрена ще може да се ползва в мобилното приложение. Ако въведете последователно три грешни кода, заявката се анулира и трябва отново да регистрирате картата, за да получите нов 5-цифрен код.
7. Как да изтрия карта?
За регистрирани клиенти в еPay.bg изтриването на карта се извършва по стандартния начин - чрез профила в еPay.bg.
8. Мога ли да проверя баланса по карта/ микросметка?
Може да проверявате чрез телефона си баланса по карти и микросметки. Необходими условия са: картата да е добавена в приложението и банката-издател да предоставя тази услуга за потребители на ePay.bg.
9. Валидността на картата в ePayMobile е изтекла.
Добавете преиздадената карта, както е описано в т. 6 Как да добавя карта.
Плащания и парични преводи:
10. Как да добавя/ изтрия битова сметка за плащане? Email известие.
Всички добавени в профила Ви в ePay.bg битови сметки ще виждате и в приложението. Може да добавяте нови периодични сметки в приложението или в профила си в ePay.bg, като изберете търговец (доставчик на комунални, мобилни или др. услуги) и посочите абонатния/клиентския си номер към избрания търговец. Изтриването на битова сметка става от профила Ви в ePay.bg.
За нова текуща сметка за плащане ще получавате нотификация, ако при добавяне на съответната сметка сте отметнали опцията email известие.
За клиенти без регистрация в ePay.bg добавянето на битови сметки за плащане става само в приложението, от меню Битови сметки.
11. Мога ли да изпратя пари?
Може да изпратите пари на всеки, достатъчно е да знаете валиден email или GSM номер на получателя. Получателят ще бъде уведомен с email или SMS съобщение с информация как да получи превода.
12.Покупка на стоки и услуги. Как да платя?
Може да платите за покупка на стоки и услуги от интернет търговци като въведете в приложението получения от сайта на търговеца 10-цифрен код за плащане.
13. Мога ли да получавам пари?
От телефона си може да изпращате искания за плащане (фактури) към всяко лице – към Ваши клиенти, контрагенти и др. и да получавате плащания по тях. Достатъчно е да въведете GSM, email или КИН на лицето, от което желаете да получите превод и сума на превода.
За да получавате пари, е необходимо да сте регистриран в ePay.bg клиент с Микросметка и потребителско ниво „3“.
14. Мога ли да проверя какви плащания съм извършил/получил?
Виждате история на последните 5 транзакции с данни за получател, сума, дата и час на транзакцията, такса, ако има и др. (без значение дали са извършени чрез профила Ви в ePay.bg или чрез мобилното приложение).
Лесно и удобно в отделна справка следите за получени суми от лица, към които сте изпратили искане за плащане.
15. Известие за извършено/получено плащане.
За извършени или получени плащания ще получавате email, ако сте избрали опцията Email за всяко плащане или получен превод в профила си в ePay.bg (меню Лична информация и настройки).
16. Получих искане за плащане от друг потребител.
Може да получавате искане за плащане от друг потребител, което съдържа данни за подателя, сума и описание/референция на искането за плащане. Като получател имате възможност да платите исканата сума или да откажете плащане, за което подателят ще бъде известен. В допълнение може да забраните получаването на следващи искания за плащане от конкретния подател.
17. Безплатно ли е ползването на приложението.
Изтеглянето и регистрацията на мобилното приложение е безплатно. Добавянето на карта, както и услугите за плащане на сметки, превод на пари и др. се таксуват в зависимост от типа на ползваната карта. Тарифата за таксите при плащане и регистрация на карта е публикувана в сайта ePay.bg – меню Тарифа.
Услугата за проверка баланс по карта не се таксува от Оператора ePay, но банката-издател на картата може да таксува този вид услуга – информация може да получите от Вашата банка.
Получаването на email известия е безплатно.
Изпращането на SMS до потребител, към който сте изпратили Искане, се таксува от Вашия мобилен оператор според индивидуалната Ви тарифа.